Denarni tok – ključen za obstoj podjetja

Kako v podjetju načrtovati napoved denarnega toka?

Denarni tok je žilno omrežje vašega podjetja. Lahko imate fantastično idejo in popolnoma izvedljivo poslovanje, vendar brez ustreznega denarnega toka, preprosto ne boste mogli učinkovito poslovati.Denarni tok vašega podjetja vam pove, koliko denarja ste prejeli v določenem času in koliko ste ga porabili za poravnanje svojih obveznosti. Gre za denar, ki vam je v določenem času na razpolago in ga uporabljate za plačilo najemnine, plače zaposlenih, obresti, račune dobaviteljev, DDV in podobno. Tako kot večina podjetij, boste verjetno imeli časovni zamik med prodajo blaga ali storitev in plačilom le teh, zato morate poskrbeti, da je v podjetju dovolj denarja, da pokrijete te stroške, dokler ne pride do plačil.

Napoved denarnega toka je bistven in sorazmerno preprost del finančnega načrtovanja, ki uporablja razpoložljive informacije, ki jih morate predvideti, koliko denarja bo prihajajo in odhajalo iz vašega podjetja na kateri koli točki. Za mala podjetja je dobra napoved denarnega toka eden izmed najpomembnejših elementov finančnega načrtovanja, ki ga lahko naredite, zato vam pomagamo, da začnete. Spremljate ga v štirih postavkah, in sicer začetnem stanju denarja, prilivih, odlivih in končnem stanju denarja. Lahko greste še korak dlje in delite prilive in odlive na tiste iz rednega poslovanja in izredne. Pomembno je, da so prilivi v posameznem obdobju višji kot odlivi.

Dobro izdelan denarni tok podjetja vam bo pomagal tudi pri prošnji za kredit. Lažje boste ocenili, koliko finančnih sredstev sploh potrebujete in kako jih boste lahko vračali.

1. Previdnost ni nikoli odveč

Pri oblikovanju napovedi vašega denarnega toka bodite realni ali raje celo pesimistični, saj boste tako podjetju omogočili najboljše možnosti za preživetje. Podcenjevanje vaših prihodkov in hkrati precenjevanje vaših izdatkov vam lahko pomaga zagotoviti, da bo v vašem podjetju na razpolago vedno dovolj finančnih sredstev.

Če svojega prihodka ne predvidite realistično, je načrtovanje denarnega toka lahko povsem nesmiselno. Na primer, če plan osnujete na podlagi predpostavke, da se bo prodaja povečala za 20 odstotkov, v realnosti pa bo ostala enaka ali pa bo celo malenkost padla, boste imeli v tem primeru dovolj sredstev za plačilo računov?

2. Časovni zamik

Dobro premislite, kdaj bodo prilivi vidni na vašem računu in kdaj bodo nastajali stroški. Na primer, v mesecu januarju lahko računate na veliko naročilo, vendar zaradi 90 dnevnega roka plačila, denarja ne bo na vašem računu do aprila. V tem času je nujno, da imate v podjetju še vedno na voljo dovolj finančnih sredstev za plačilo tekočih stroškov.

Upoštevajte tudi, da niti nepredvideni stroški niso redkost. Enako velja za poplačilo stroškov. Če uporabite poslovno kreditno kartico za plačevanje računov ali nakup nove opreme, se prepričajte, ali upoštevate, kdaj bo denar dejansko zapustil vaš račun.

3. Ne spreglejte malenkosti

V svojo napoved denarnih tokov vključite vse možne postavke prihodkov in odhodkov. Morda ne mislite, da bi občasno zamujeni račun za novo črnilo za tiskalnik ali račun za pozabljeno kosilo lahko naredil veliko razliko, vendar se bodo ti manjši stroški kmalu povečali. In če se zgodi kakšen mesec ali dva, ko je prodaja nižja, vam lahko ti pozabljeni stroški povzročijo glavobol. Če ste v dvomih, je torej vedno bolje računati preveč stroškov kot premalo. 

4. Najboljši in najslabši scenarij

Napoved je preprosto ugibanje na podlagi izkušenj in znanja. in čeprav bi lahko zares optimistično napoved glede prodaje v naslednjem mescu, zares ne morete biti prepričani. Eden od načinov za boj proti tej negotovosti je ustvariti najboljši in najslabši možni scenarij. To bo pomagalo stabilizirati vaše podjetje v težkih časih.

Če predvidevate prodajo 100.000 evrov za tekoče leto, pripravite napoved denarnega toka s prodajo, ki je 20 odstotkov višja in 20 odstotkov nižja od te napovedi.

5. Dejavnik sezonskosti

Ena od pogostih napak, ki jih podjetja delajo, ko napovedujejo denarni tok je, da predvidevajo, da bo njihova prodaja ostala nespremenjena skozi vse leto. Večina podjetij do neke mere doživlja sezonske spremembe. Če vaša prodaja navadno pade v zimskih mesecih, se prepričajte, da je to v vaši napovedi. In natančna napoved denarnih tokov bo najbolj pomagala vašem podjetju ravno takrat, ko bodo prihodki v podjetju najnižji.